söndag 9 september 2007

Rena funderingar..


Hmm... Nu har jag gått och funderat en del och det jag undrat över är:

1. Hur många människor manglar lakan och handdukar nu för tiden?
2. Och hur mycket av sin tvätt stryker man?


Det här skulle jag gärna vilja göra en enkät-undersökning av här på nätet, men jag vet inte hur man skulle kunna gå till väga... Är det någon som vet, så får ni mer än gärna berätta det för mig.

Men varför undrar jag det då, om mangel och strykning?! Jo, jag tror vårt hushållsarbete håller sakta, men säkert, på att ändras från våra mödrar och mormödrars sätt att sköta hem och tvätt. Vi måste nog göra det (ändra på vårt sätt, alltså), för om man arbetar 100% utanför hemmet och så kommer hem och ska ta hand om hushållsarbetet, så är det ju en hel del som måste "stryka på foten".. (vilket uttryck i sammanhanget.. : ). Man hinner inte med allt, helt enkelt. Eller har jag fel?! Om man ska ha någon fritid överhuvudtaget, så måste åtminstone jag dra ner på en del saker.

Är det någon mer än jag som känner igen sig i detta eller inte alls känner igen sig? Hör gärna av er till mig!

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

Stina sa...

Vilka underbara bilder.

Jag stryker jag, jajemensan.:-)
Kramis

Stina sa...

...:-)...fast lakan stryker jag inte. Jag viker dem fint från början. Vissa påslakan stryker jag upptill om det är spets, vilket jag har på vissa.;-)

Kram

Elzie sa...

Jag stryker dte mesta, utom underkläder. Sen brukade jag mangla, men min mangel började ryka och lukta illa en gång, så jag fick sluta med det *s*. Har inte blivit att jag köpt någon ny, men vill gärna ha en. Tycker det är så fint med manglade lakan.
Kram Elzie