söndag 5 augusti 2007

Är du loppistokig? ÅK OMEDELBART TILL MOHEDA!!

Denna underbara söndag har jag varit på loppisrunda med en av mina bästa väninnor. Vi åkte först till en loppis i närheten av Virserum, som vi hört så mycket talas om, men ack vilken besvikelse! Dyrt och inte mycket man var intresserad av. Däremot var huset helt enorm fint - en gammal möbelfabrik i orginalskick skulle jag tro. Tänk att få göra om det till bostad, det vore något! Vi fortsatte tvärs över Småland till Östregårds Antik & Loppmarknad i Moheda. Paradiset, sa vi både jag och min väninna, när vi kom dit. Billigt och massor av grejor! Dessutom har de ett jättemysigt fik med gott bröd. Kul inredning i trädgården också, där man sitter och fikar. Titta bara på dessa två roliga bilder - en annorlunda "tallriksrabatt" och ett blomsterarrangemang i tunna med stol...


Inne i kaféet kunde du köpa det mesta av inredningen, och det var väldigt ombonat och mysigt.

Här är adressen om du vill gå in och titta på deras hemsida: http://www.ostregard.se/

Som sagt, åk dit om du inte redan varit där!


Inga kommentarer: