måndag 30 juli 2007

Även Sverige är fantastiskt!

Må de boende i Åhus på Österlen förlåta mig. Jag kunde inte hejda mig när jag var där, utan knäppte det ena kortet efter det andra. Här är ett litet smakprov på hur vackra trädgårdar, dörrar och härliga blomsterarrangemang det finns där. (Fastnade lite för dörrar och balkonger under min semester, så det blev nästan som en.. tja, vad ska man kalla det?! Serie..?!) Denna urtjusiga vattenlek är privat, skulle jag tro.. Såå fina blommor bakom och de mjuka, härliga formerna på stenarna.
(Börjar känna mig nästan lite "Ernst"-ig...!! Men kan man bli annat än lyrisk över vad som visas nedan!)

Har ni sett vilken härlig, blå dörr mot det vita, rappade huset och kullerstensgatan! För att inte tala om brevlådan! Där stod: "Farfars (eller om det var morfars) brevlåda" nedtextat med ett barns handstil. Man förstod att det måste vara ett slöjdalster, som barnbarnet med stor möda gjort för att överraska och glädja sin farfar. Och vem skulle inte bli glad för en så'n fin låda!!


Nästa hus var så "skånsk" med sina svarta träreglar mot det vita. Dörren såg ut att vara i tung ek och med härligt röda pelargoner på var sida.


Man kan knappt tro man är kvar i Sverige! Vilken färgkontrast och vilka härliga dekorationer! Gillade verkligen klätterställningen för växterna, som bildade en så fin portal in mot dörren.


Detta är väl hur tjusigt som helst! Vilken färg och blomsterprakt! Rosen fullkomligt lyser mot den vita, rappade väggen och de röda bjälkarna kontrasteras fint.


Visst är väl Sverige underbart också!


Ha det gott och god natt för denna gång.

Inga kommentarer: