fredag 10 augusti 2007

Blomsterhandlare är roliga..

Idag vände en väninna och jag kosan till ett torg i ett samhälle i närheten. Där fanns en blomsterhandlare och blomsterhandlare på torg är nog lite av ett släkte för sig - prutglada, roliga och trevliga.
Denne var inte sämre. När vi kom dit stod det som spön i backen, så vi rusade in under hans presenningstak för att komma undan regnet. Jag frågade vad han tog för blommorna som stod i ett ställ utanför hans beskyddande tak. "10 kr" kom svaret, "men just precis nu kl. 11.43 så tar jag fem kronor styck." Gissa om jag plockade två kassar fulla! Det fanns perenner också bland de kanske lite mer "ickeperenniga". Bland annat köpte jag de här två små krukrosorna, som jag planterade i en gammal rostig karamellburk jag hade. Bakom står en margarinlåda som jag köpte i Moheda på loppisen.


Dessutom köpte jag tre lavendrar, tre vita flox, två sedum och lite andra blommor. Allt som allt gav jag 50 kr för alltihopa. Snacka om fynd!


1 kommentar:

Laila sa...

Oj! Hade jag stött på den blomsterhandlaren hade jag också shoppat, helt klart! :-) Vilka härliga kap du gjort.