fredag 13 juli 2007

Solen tittar fram..

Med risk för att bli tjatig, men här kommer lite mera bilder från min trädgård. När kvällsolen sken gick jag ut och fotade dessa.

De gula rosorna är en krukros jag fick eller köpte för ett par år sedan. Den växer så fint tillsammans med malört, penséer, mynta, funkia och pepparoregano.

Vad tycker ni om min lilla söta, tjocka vädur? Loppisfynd för 10:-. Den står på trappan till mitt hus.

Suddigt kort, men det är en vit rosknopp som just slagit ut. Tillsammans med lavendel, pysslingkrage och... ja, vad de nu heter (låga kryddväxter med lila blommor).


Vad sägs om de här skönheterna! De fanns redan i trädgården när jag flyttade in. Bara att tacka och ta emot. Det är nejlikrosor.

Och så några enstaka kort inifrån huset också.

Jag gillar mitt rostiga gjutjärnskastrullsunderlägg (hm... det blev ett långt ord). Och mina konserveringsburkar i glas. Jag använder dom till muskavadosocker och flingsalt bl.a. Olivoljan som står till vänster kan jag rekommendera. Den köpte jag på Netto och om du gillar vitlök, så är den perfekt.
Skärbrädan har min äldste son gjort, men jag har den bara till låns tyvärr. När han flyttar hemifrån vill han ha den med sig. Suck!


När barnen i skolan spelar kula, så kan jag inte låta bli att känna och titta på kulorna. Tycker de är så fina, med alla färger som solen speglar sig i. Så därför kunde jag ju inte låta bli, än jag köpte en påse själv och hällde i en glasskål. Ställde dem sedan på hallbyrån, så jag kan se och känna på dem när jag vill. Och där får solen verkligen en chans att spela med sina strålar bland kulorna. Vackert!

Hoppas ni och vi får en fortsatt solig helg!

Ha det gott!

6 kommentarer:

www.mariante.se sa...

Tack för rara ord på min blogg!
Slår mig ner bredvid din vädur å slår upp gott kaffe till oss båda i tunna rosenmålade kaffekoppar med vackra fat. På asietten ligger ett nybakt wienerbröd med jordgubbar och en liten vackert formad topp konjaksgrädde med svarta prickar av vanilj.
Kilar iväg innan du ser mig.....
Välkommen tillbaka på en liten tur i min vardag och busiga trädgård!
Tack för det du dtrör, medmänniska!

www.mariante.se sa...

Glömde att säga att koppen är en sån på en liten fot... ;o)

Kajsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
www.mariante.se sa...

behåll du koppen...
Påtår???

www.mariante.se sa...

*skrattar*
Första ggn jag skriver i din blogg ska den fyllas upp ;o)
Du la dig som länk gör inget va?

www.mariante.se sa...

ja var ska sleven vara om inte i grytan, min vän!
Natti natti