onsdag 4 juli 2007

Så himla nöjd man kan vara..

Idag har varit en sådan där dag när man hunnit lite grann. Ja, inte så himla mycket, men tillräckligt för att man ska känna sig nöjd. Och så är det ju sådana saker som stuckit mig lite i ögonen, som man gått och sneglat på och tänkt att "det måste jag göra också... någon gång... när andan faller på... Suck!" Men nu - Pang! Nu är det gjord. Och fort gick det också.
Vad har jag nu gjort då?! Jo, jag har organiserat min oordning i källartrappan. Satt upp hyllor och fler krokar, så att man inte snubblar över saker som står på trappstegen. Blev riktigt bra faktiskt.
Sedan gick jag ut och fyllde gamla blomland - som inte längre är blomland - med mull och sådde igen med gräsfrön. Innan jag gjorde det, så flyttade jag på några vilsekomna blommor och vände jordkockorna. Guuud, så skönt att ha det gjort! Det är nämligen vid ingången till huset, så det har verkligen "räckt ut tungan" åt mig varje gång jag gått förbi.
Passade på att ta några kort, som jag tänkte visa här och nu. Det är från de flyttade blommornas nya "land".



Och så måste jag visa min fina klematis, som för första gången sedan jag flyttade hit för fem år sedan, blommar. Den lever i symbios med den fina röda rosen vid ingången till huset.
Kan berätta att klantiga jag, första året jag bodde här, "råkade" dra upp den. Trodde nämligen att det var ogräs.. Hmm.. Hur dum får man vara. Nåja, nu växer den fint. Bilden är inte den bästa, med fula snören att binda upp den med mitt i bilden, men minnet blev fullt i kameran, så det får duga så länge. Nästa år ska jag se till att få upp en spalje, som den kan klättra i. Just nu har jag bara en stör/pinne att binda upp den mot - både rosen och klematisen. Blir nog ännu finare när den växer upp mot väggen.



Måste skynda nu. Ska iväg och jobba.

Ha det gott och lev väl!

Inga kommentarer: