onsdag 27 juni 2007

Hann lite innan regnet kom


Nu är jag rätt så nöjd. Hann ut och rensa en blivande häck (den har "bara" funnits där i snart tre år.. Hmm... Fattar inte varför den inte vill ta sig?!) som hade vuxit igen med ogräs. Sedan band jag upp en buske som alltid väller åt alla håll och kanter. Den kallas visst honungsbuske, men jag vet inte om det är dess riktiga namn. Rosen bredvid trappan fick också ett stöd här i livet. Grävde dessutom upp en gammal stubbe som stått mitt i gräsmattan. Så förargligt när man ska klippa gräset, men nu är den väck. Skönt!
Nu har jag ätit och vilar mig lite med en kopp kaffe här vid datorn, medan regnet öser ner utanför mitt fönster. Det är faktiskt inte så dumt med regn. Man blir inte lika stressad, utan kan känna att man med gott samvete kan vara inne och göra något matnyttigt där. Har avverkat en hög med osorterade papper och har ett par stycken kvar. Får bli innearbetet för resten av kvällen, men stoppar ju vid 20.00. Då är ju Söderläge igen..

Ha en skön kväll!



Min köksbänk.. Har ju inget med trädgården att göra (som dagens avsnitt handlade om), men jag hade ingen från min trädgård.
Kommer en annan gång.

Inga kommentarer: