måndag 3 november 2008

Tankevärksamhet pågår!

Ja, ibland får man tänka så det knakar och då är det nog mera värk än verk..
Jag har blivit utmanad av Elzie på essemia.blogspot.com.

Regler för utmaningen är som följer;

Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

Berätta 7 saker om dig själv, alldagliga som knasiga.

Utmana 7 stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Okej, nu drar vi igång... Hmm.. låt se nu...

  1. Jag skulle nog egentligen vilja hålla på med teater, men tror mig inte om att kunna vara så rolig som jag skulle vilja vara - och sedan pallar nog inte nerverna för trycket!
  2. Fullkomligt ääälskar att få äta "borta", att njuta av maten och känna hur smakerna landar i munnen..
  3. Är en väldigt inrutad människa oftast - jobba dagtid, laga middag och diska, se på TV mellan 20.00 och 22.00, borsta tänderna och krypa till kojs. Är väl många som är som jag, antar jag. Men ibland skulle jag vilja vara lite mer "orutad".. Lite Pippi Långstrump..
  4. Försöker leva så mycket jag kan i nuet. Att inte oroa sig för saker man inte sett eller grubbla över sådant som varit. Ta vara på dagen. (Har stark aversion till tesen "Carpe Diem" - den är sååå uttjatad!)
  5. Går alltid i mysisar eller vardags-/grovarbetarkläder hemma. Ni som läst min blogg tidigare, vet ju att det grävs och grejas här hemma ibland.
  6. Har svårt att komma till skott med att rensa och röja.. Suck! Har två garderober, ett källarrum och två förråd att ta itu med...
  7. Gillar att lösa korsord. Brukar välja ut ett särskilt i Allas, som jag sedan löser på tid. Men korsord ska vara en utmaning också, för att hålla igång hjärnan. Hoppas jag kan hålla igång den länge, länge..
Ja, så ska man då utmana sju nya. Det får bli som följer;
  • faster Atta
  • Annika (Annikas kreativa sida)
  • Mari (guldkant på livet)
  • M på Hjärtan på tråd
  • Ljuva ro
  • Lallis (knasigamamman.blogspot.com)
  • Handplockat (mittval.blogspot.com)
Lycka till, mina damer! Ska bli kul att läsa vad ni skriver..


3 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Åh vad roligt att läsa dina punkter, alltid roligt att lära sig lite mer om dig!

Du frågar om att komma igång med scrapping och mitt första tips är att till en början surfa runt på nätet och hitta vad man gillar. Sedan tycker jag att man ska börja i liten skala och känna sig fram, inte köpa på sig för mycket material. Maila mig gärna på annikaskreativasida@telia.com så kan jag hjälpa dig mera.
kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, kul att läsa om dig, och jag hade nog kunnat skriva tusen rader om mej själv för egentligen gillar jag sånt men...

Tusen tack för att du valde ut mej bland andra att medverka i denna utamaning! Jag blir så smickrad men jag har sen bloggstarten för ett par år sen inte haft med några awarder, utmaningar, utmärkelser o annat pga många olika anledningar, men glad att du tänkte på mej!! Många frostnupna men soliga hälsn fr mej idag!! Mari.

Elzie sa...

Vad kul att läsa lite om dig. Och du - välkommen i gänget!! Här finns också ställen som skulle behöva rensas ur. Nåväl, rätt vad det är så sätter gubben igång och då gäller det att vara på alerten och rädda det man vill ha kvar *s*.
Ha en bra dag.
Kram Elzie